Isnin, 25 Ogos 2008

Hantu Raya Mengamuk...


Benarkah hantu raya mengamuk dan kenapa pula dia mengamuk? Itulah pesanan Ramli Salleh, penolong pengarah filem 'Err Hantu'. Katanya kalau aku nak tengok hantu raya mengamuk, datanglah ke lokasi filem itu malam nanti.

Kata Ramli lagi, Majid Salleh, pengarah filem itu juga mahu berjumpa aku. Semamangnya kami berkawan baik, tetapi apabila member sedang sibuk mengarah filem, hubungan kami agak renggang kerana aku tak mahulah ganggu dia.

Pada mulanya aku berfikir panjang juga untuk pergi berseorangan ke lokasi filem itu di tengah malam dan jauh di kawasan kampung Batu 18, Ulu Langat. Pengalaman banyak diceritakan macam-macam benda aneh ada kat sana tu.

Dalam perjalanan keseorangan ke sana, manalah tahu kot-kot aku diganggu hantu nanti. Namun aku kuatkan juga semangat. Apa nak jadi, jadilah. Aku terus juga perjalanan ke sana berseorangan.

Aku tiba dalam hujan renyai-renyai...agak seram juga dibuatnya. Setelah dapat ruang meletak jip, aku berjalan kaki pergi ke arah lokasi penggambaran itu.

Ketibaan aku disambut mesra oleh Majid Salleh. Maklumlah kami dah lama tak berjumpa. Namun kami tak dapat nak bercakap banyak kerana Majid sibuk dengan tugasnya mengarah filem itu. Katanya dia mahukan yang terbaik dan sebolehnya dia mahu filem itu berjaya masuk ke Festival Filem Asia.

Aku sendiri masih belum dapat sinopsis dan detail filem itu. Tetapi untuk tatapan anda, aku siarkan beberapa keping gambar yang aku dapat rakamkan di belakang tabir pembikinan filem itu.

Aku harap filem 'Err Hantu' akan berjaya menarik minat ramai ke panggung wayang. Insya Allah.

Tiada ulasan: